måndag 11 juni 2007

En härlig helg i Sundsvall!

I helgen åkte jag till Sundsvall och överraskade Ann-Sofie. Hon fyller år den 16:e juni, men då kan jag inte åka dit eftersom vi ska på studentskiva i Tidaholm. Jag hade pratat med Håkan så han kom och hämtade mig på busstationen och sedan åkte vi hem till dem. Ann-Sofie låg och sövde Albin när jag kom. Hon tittade lite undrande ut mot hallen när hon såg mig. Hon tyckte att det såg ut som en kille och hon undrade vem Håkan släpat med sig hem när han bara skulle ut och köpa tidningen! =)

Hon blev väldigt glad när hon såg att det var jag i alla fall! Det var härligt att komma dit och träffa henne igen. Albin sov när jag kom men han vaknade snart och jag kunde inte låta bli att peta på honom och han fick sitta upp en stund och visa upp sig för sin stolta moster. Så fin han är! Jag kan inte med ord beskriva detta lilla underverk! Hans ögon är blå som en klarblå himmel, han har en smilgrop i sin högra kind och hans leende är det allra vackraste. Det är något speciellt att vara moster!

På lördagmorgon gick jag en promenad med Albin och Ann-Sofie och Håkan fick sova lite längre. Det var stekande hett redan klockan nio och när jag var på väg hem vid elvatiden var jag orolig att det var för varmt för Albin så jag gick och petade på honom stup i kvarten för att se att han andades och rörde sig. Jag är inte van vid så små barn! =)

Eva-Lena var också i Sundsvall, hon kom till oss och åt lunch på lördagen (Håkan hade gjort en jättegod vegetarisk paj) och sedan gick vi ut på stan. Jag hittade en jättesnygg klänning och så fikade vi på ett mysigt café. På vägen hem hade vi vattenkrig och jag fick en hel flaska vatten över mig. Ha ha det känns som att vi alltid har vattenkrig eller på annat sätt tramsar när vi träffas alla tre systrar. Jag har så sjukt roligt med dem!

Vi har skrattat, pratat, myst, kramats, ja mått gott! Jag trivs så himla bra med mina systrar! Det är lika roligt varje gång vi ses och lika tråkigt varje gång vi skiljs åt. Nu dröjer det i alla fall inte länge tills vi ses nästa gång! Den 30 juni döps Albin och då samlas vi igen! Då är Christian med också och mamma och Oscar och Mattias. Det blir ju underbart!!! Tack Håkan, Albin, Ann-Sofie och Eva-Lena för en jättemysig helg!!!

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Skratt förlänger ju livet och jäklar va gammal jag kommer att bl. Jag måste lägga till de fina trollkonsterna som vi genomförde på kvällen till skrattkavalkaden.