tisdag 19 juni 2007

Snart midsommar!

I helgen har vi varit i Tidaholm och firat Christians brors student. Det har varit en rolig och avkopplande helg! Vi ska dit till helgen igen och fira midsommar. Men i den här delen av Sverige är det inte direkt så att man kommer plocka sju sorters blommor och lägga under huvudkudden för att drömma om den man ska gifta sig med. Nej, i den här delen av Sverige finns det fästingar. Små äckliga saker som bara väntar på att få hoppa på en och suga blod. Tänk er att ligga med huvudet på en massa fästingar. Usch! Christians familj har hund och han släpar in lite av dessa otäcka djur då och då. I fredags hittade Christians mamma en stooor blodfylld fästing på golvet som hon glatt visade för mig. Jag gick upp på rummet och Christian fick övertala mig länge för att få mig att komma ner igen. Han har ju så rätt, jag kan ju inte sitta inne hela sommaren och vad kan de små krypen egentligen göra mig? (Förutom att ge mig borrelia och Tbe...) Nåväl, blommor under huvudkudden för att drömma om min blivande behöver jag ju i alla fall inte. Jag lever mitt i drömmen tillsammans med min man. Inte gifta, men jäklar vad kär jag är, vad glad han gör mig och vad underbart det är att få dela livet tillsammans med Chris!

I dag har vi haft planeringsdag på jobbet. Ganska skönt att vara ifrån barngruppen ett tag och jobba med annat. Vi har bland annat varit på biblioteket och lånat Nalle Puh-böcker som vi ska använda oss av efter sommaren. Efter jobbet tvättade jag och pratade med Ann-Sofie en stund. Sedan kom Johanna hit och fikade. Skönt att träffa henne och prata en stund. Jag ska hjälpa henne att flyttstäda lite imorgon så jag får träffa henne då också! Härligt!


Nu åskar det. Jag ska tända lite lampor för plötsligt är här väldigt mörkt och därefter ska jag baka en kaksort. Jag tror det blir chokladkakor.


Å, måste visa en bild på min cykel. Jag älskar min cykel. Jag ler när jag cyklar och jag tar mig fort fram dit jag vill. I sommar vill jag cykla på många utflykter!


5 kommentarer:

Naranja sa...

hejsan Lotta!
Vad roligt att du också bloggar! Ska kolla in det du skriver ofta. Du läser väl min med? Man har ju ingen aning om vilka som läser eftersom nästan ingen kommenterar. Synd. Men välkommen in och skriv. Otroligt fin cylel du har. Vilket märke är det på den? Kostade? Har sparat pengar till en ny cykel men med en liten bebis blir det inte så mycket tid över till att åka till cykelaffärerna.
Ha nu en bra midsommar och njut av sommaren för den kommer att vara över fortare än en grisblinkning. Hoppas vi ses snart för jag saknar ditt glada skratt. kan du inte skicka en bild på mannen din så man får se hur han ser ut?
Kram Naranja

Eva-Lena sa...

En sån jättefin cykel!!!
Den blir man glad av!
Här spöregnar det och är tråkigt, men jag tänker på dig o då känns det bättre!
Hoppas ni får en fin midsommar.
Puss och kram Eva-Lena

Naranja sa...

läste om bilhandlarns hund. kan du inte ta ett kort på honom så man får se goshunden? skulle vara kul.

Ann-Sofie sa...

Vilken fin cykel du har! Hoppas att det har löst sig med sadeln. Fick du den som du ville ha den? Kram

Ann-Sofie sa...

men nu vill jag läsa något nytt..... berätta om konserten som du ska på i kväll. Love you