onsdag 6 juni 2007

Sveriges nationaldag

I dag har Christians mamma, pappa, syster och bror varit här och hälsat på. Vi har haft en härlig dag! När de kom vid elvatiden drack vi kaffe och sedan satt vi och pratade en stund. Därefter gick vi på en promenad runt Motala ström. Det har varit solsken hela dagen! Några av oss beställde thaimat och några köpte kebab som vi tog med oss hit till oss och så åt vi på vår innergård. Skönt att ha någonstans att sitta även om en balkong eller egen uteplats skulle vara att föredra!

När Christians familj åkte gick vi ner på stan och köpte solskyddsfaktor och glass. Vi satt i gröngräset och åt glass och firade svenska flaggans dag tillsammans. =) Så gick Christian hem och jag gick en promenad till runt strömmen plus en extra sväng och nu är jag ganska trött i mina ben. =) Gick faktiskt en morgonpromenad också innan alla kom på besök så det känns som att jag gått hela dagen. Men det är skönt för ryggen. Bättre att promenera halva dagen än att vara stillasittande!

Christian är hos Peter och kollar på fotboll nu och jag har bakat kakor till Albins dop. Kolakakor. Mums! En sort bakad, sex sorter återstår. Det är jäkligt roligt och rogivande att baka. Jag blir motiverad till att kombinera ihop egna recept och prova mig fram. Ska inte improvisera allt för mycket inför dopet men det är kul att frångå recepten ibland. Så länge det är sött kan det ju inte vara äckligt! =) Jag har alltid varit en gottegris som föredragit efterrätt framför förrätt. Ibland skulle jag nog kunna skippa huvudrätten också och gå direkt till efterrätten.

Jag har nyss pratat med båda mina systrar också! Jag saknar er sjuuuukt mycket!

Nu ska jag gå och lägga mig. Klockan är snart halv elva och jag ska upp klockan fem imorgon!
Sov gott!

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Saknar dig en massa också. Ser fram emot att få smaka dina kakor. Vet ju att du är fenomenal på att baka. Älskar dig
/annsofie