torsdag 13 september 2007

Vardagsrummet

Nu har vi tagit upp ett matbord till vardagsrummet. Jag hade bordet i min etta förut. Skönt att ha lite mer sittplatser om vi får middagsgäster! Tidigare har vi bara haft barbord i köket och där går det inte att sitta så många. Vi fyndade en kista på Myrornas också, den var i ljust trä tidigare, men vi putsade den lite och betsade till mörk ek. Den fungerar som vardagsrumsbord nu. Jag har även fått en mysig hörna med min gungstol där jag ofta sitter och läser nu för tiden. I dag när jag kom hem från jobbet satte jag mig där med en kopp kaffe, ett äpple och tidningen. Efter att ha ätit mitt äpple minns jag inte vad som hände men det hade gått cirka tjugo minuter och tidningen var oläst och kaffet var lagom drickstemperatur. Det gick visst bra att sova där också! Det är rogivande att gunga och jag är glad att gungstolen kommer till användning. Den har mest stått orörd tidigare. Sa till Ann-Sofie att jag skulle lägga in några bilder på vardagsrummet, så de kommer här!

Nu ska jag leta fram någon bra bok. Har precis läst ut Gåtornas palats av Dan Brown. Kanske ska fortsätta med Änglar och demoner av samma författare, men problemet är bara att hans böcker är så spännande att jag inte kan lägga ifrån mig boken när jag ska sova. I stället läser jag tills trötthetsgränsen har passerats och jag är övertrött och sedan kan jag läsa en stund till.

Men en liten stund kan jag läsa innan det är dags att gå och lägga sig!

Kram på er!
Lotta




3 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Så jäkla snyggt du har hemma! Ska spegeln lite längre ned undrar jag? Du, tips är att låna Änglar och Demoner som ljudbok. Mamma har den faktiskt hemma. Då kan du prommenera eller städa samtidigt och det finns ingen risk att du somnar ;). Den är bra också Änglar och Demoner.... LOVE

Anonym sa...

Tack! =) ja, kanske ska den vara längre ner. Får fundera på saken! Ville inte att den skulle hamna för långt ner så att man kan se sig själv när man sitter och äter.
Tack för tipsen!
Kramar och pussar!
L

Ann-Sofie sa...

Ja men kan man ha en bättre utsikt när man äter än att se Lotta då? Håkan tycker det är bra att man kan smygtitta på personen mitt emot när man äter.....