onsdag 12 september 2007

Yes, Colgate

Det finns två saker som jag antagligen aldrig kommer att kunna byta ut, jag har försökt men det går liksom inte. Jag har testat att byta diskmedel mot andra, kanske mer miljövänliga och jag har testat att byta tandkräm mot andra, till exempel tandkräm på hälsokost samt billigare alternativ. Men det är lönlöst. Jag faller alltid tillbaka till Yes och Colgate. Pappa var likadan. Det är väl därifrån jag fått det. Han köpte alltid Colgate tandkräm och någon gång på åttiotalet tyckte han att det blev jobbigt när den röda Colgate-aluminium-tuben gjordes om till plasttub. Konstigt att jag minns det, men pappa var helt fast i Colgate-träsket. =)

Jag köper Yes och Colgate. Yes för att det är så drygt och räcker så länge och Colgate för att det smakar så gott. Och så är det två av alla saker som påminner om pappa så klart.

I går var det tre år sedan han gick bort. Jag saknar honom mycket! Det är konstigt att det gått så lång tid sedan jag träffade en person som jag tycker så mycket om!

4 kommentarer:

Naranja sa...

Ja, jag gillar ochså Yes. Bättre diskmedel finns inte.
Visst är det konstigt att man förknippar vissa saker så starkt med vissa personer? Jag tänker alltid på Annzo när jag ser bitsocker!! Och på oss Östersundsbrudar när jag köper Aftonbladets bilaga. Kommer ju ihåg när vi satt på Permans på söndagarna och läste varandras horoskop högt.
Er pappa finns i mitt minne som en lugn och trygg människa som alltid var mån om, och tog hand om sin familj.

Anonym sa...

Jippi.. äntligen skrev du en rad =) eller två.. Kanske kände du på dig att jag minsann har pysslat ett jättefint foto på dig idag? Snygg ä ru iallafall!

YES.. yes är det enda vettiga diskmedlet.. Jag tror vår flaska räckt två år.. kanske diskar vi för sällan..

Det är konstigt det där vad man förknippar med människor.. Jag minns min pappa tillsammans med Kalle Anka, grogg och Twix (som på den tiden hette raider)

Lotta sa...

Naranja: ja, jag förstår att du tänker på Annso när du ser bitsocker! Hur många bitar hade hon i sitt kaffe/te, när vi fikade som värst i Östersund? 16? =)Söndagsfika på Permans var tider! Det skulle vara väldigt kul att få en fikastund tillsammans snart igen!
Mahlin: Det tog lite tid men sen så! =) Känns bra att bli ompysslad av dig! =) Vill gärna se sen!

Kramar till er!

Ann-Sofie sa...

Ha, ha. Jag kommer i håg permans. Mitt te var mättat med socker, fattar inte att jag kunde dricka det. Jag håller med om Yes. De måste ha lyckats med sin marknadsföring.