tisdag 22 maj 2007

Helg i Östersund

Det här är min systerson Albin! Han är fyra månader och vi träffade honom när vi var hemma i Östersund i helgen.

Helgen har varit snabbgående!
Vi hade ju så många dagar, vi skulle ju hinna göra så mycket och vi skulle ju hinna vila så mycket. Så svischade dagarna bara förbi och det kändes som om vi åkte därifrån lika fort som vi kom dit. Visserligen hann vi göra ganska mycket. Vi var ute och lekte med Oscar och Mattias, vi busade med Albin. Vi gick ut i skogen och grillade korv och vi hälsade på släktingar. Det blev mycket tid till barnen och mindre tid till de vuxna. Eva-Lena träffade jag knappt alls. Hon åkte till Sundsvall med jobbet. Ann-Sofie och Håkan kändes det inte heller som om vi hann prata så mycket med. Inte mamma heller.

Det var en annorlunda hemvistelse, där jag knappt var ”hemma” utan bodde hos Eva-Lena och var barnvakt. Men det var ändå mysigt att träffa alla. Det blir rörigt när vi är så många och när vi har så många viljor men det är som sagt härligt att se och vara i närheten av familjen. En natt sov jag och Christian hos mamma. På morgonen sov jag väldigt djupt och jag vaknade av att mamma kramade mig. Det var bra! Jag hann inte prata med Ann-Sofie så mycket som jag ville, men en liten stund fick jag ligga bredvid henne i mammas säng och prata med henne och äta upp nästan alla mammas halstabletter. Det var mysigt! Hos våra släktingar hoppade vi studsmatta och där hoppade jag och Ann-Sofie och vi skattade så mycket att jag nästan kissade på mig! Det var roligt!

Tiden räcker inte till alla när man bara åker upp lite då och då. De är min familj, den bästa familj man kan ha och jag skulle vilja ha dem i samma stad.

Nu har helgen återgått till vardag med jobb, träning och andra vardagsting. Nyss var jag på en promenad med en kompis och snart ska jag gå och lägga mig. Tänkte krypa ner i sängen och fortsätta med min Harry Potter bok.

3 kommentarer:

Eva-Lena sa...

Hej vackra Lotta!
Det var härligt att veta att ni fanns här trots att jag hade den dåliga smaken att befinna mig på annan ort!
Barnen blev så väl omhändertagna och det tackar jag för!
Trevligt att få ta del av din vardag här och så roligt att läsa dina ord!
Puss och kram / Eva-Lena

Ann-Sofie sa...

Inget nytt att läsa.... nänä jag får väl komma tillbaka en annan dag. Kul att storasyster skriver på din blogg. Eva-Lena dina barn finns med på min blogg har du sett det? Kram kram

Johannis sa...

gör ett nytt försök o skriva i din blogg.... tack för idag Lotta... det var verkligen jättekul o få träffa dig igen... o träna e alltid kul o göra tillsammans me dig... du e ett bra stöd för mig där.. hjälper mig när ja e feg, eller inte fattar! Tack! Kärlek till dig../johanna