torsdag 24 maj 2007

Jobb och träning

I dag har jag tränat med Johanna! Det var härligt att få umgås samtidigt som vi gjorde nytta. Oftast brukar jag träna själv så det var verkligen bra med omväxling. Min sjukgymnast har gett mig ett träningsprogram som jag försöker att göra två gånger i veckan och min annars så onda rygg börjar kännas bättre och bättre! Det gör att träningen känns än mer motiverande och jag är glad över att hitta sätt att undvika ständig värk.

Jag slutade klockan ett idag. Väckarklockan ringde fem så det har ändå varit en lång dag. Lång men bra. Vi har varit ute nästan hela dagen idag. Vi har firat förskolans dag och barnen har suttit på filtar i gröngräset, vi har grillat korv, ätit rabarberpaj och druckit saft. Politiker tycker att vi ska dra ner på sockerintaget på förskolorna och många skulle nog storkna om de sett kosthållningen idag. Visst, jag håller med. Det är bra och till och med nödvändigt att lära barnen att äta bra och näringsrik mat. Men ingenting får gå till överdrift och jag tycker att det är bra att få göra undantag och festa till vardagen lite ibland.

Det är fint här i Norrköping nu. Syrenerna blommar, det doftar gott och fåglarna kvittrar. Utanför sovrumsfönstret har vi ett fågelbad och det är underhållande att titta på alla fåglar som badar. Det är ett väldans liv där ibland!


Christian är sjuk, han är riktigt hängig och har feber, ont i halsen och hosta. Jag försöker pyssla om honom så gott det går och köper glass och godis till honom. Jag tycker att man måste äta sånt när man är sjuk. Det påskyndar liksom tillfrisknadsprocessen! Eller? Antagligen inte, men det gör det lite lättare att vara sjuk! Både Christian och Håkan blev sjuka efter Östersunds-vistelsen. Oskar var rejält hostig och smittade väl ner dem. Jag och Ann-Sofie verkar ínte vara riktigt lika klena! =)

Ha det så bra! Kramar!


1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Nej det ska mer än lite Oskarbaciller för att få oss på fall eller hur!

Vad tror du om att du, jag, Eva-Lena och ev. Emilia sjunger det Gåtfulla folket på Albins dop? Hör av dig.
KRAM